kolmapäev, 27. juuni 2018

Hannes - Must-harksaba Pühajärvel

Leppisin eile õhtul ühe hea tuttavaga kokku, et kohtume täna hommikul kohas, kus ma see aasta nõlva-lehelindu olen mitu korda laulmas kuulnud - tal oli soov lind pildi peale saada. Koht ise on Neitsijärve kirde nurgas mäe otsas metsa servas. Siin käin ma hea vaate tõttu röövlinde tihti torutamas. Nõlva-lehelindu on see aasta üldse väga palju eestis kohatud, ka Otepää kandis on peale minu veel kahes kohas Murrumetsas.
"Minu" lind oli endiselt olemas, aga üks asi on teda laulmas kuulda või puuvõras vilksamini näha, teine asi aga pildile saada. Ei ole üldse kerge ülesanne. On teine küllalt "häbelik", tegutseb ladvas lehtede varjus ja hoiab distantsi. Ja nii läkski, et vilksamisi lindu küll mõned korrad nägime, aga pildile saada ei õnnestunudki.
Tuttava lahkudes jäin veel pooleks tunniks röövlinde torutama. Ja õigesti tegin, sest üsna pea nägin Pühajärve äärsest Murrumetsast must-harksaba üles tõusmas! Lind võttis kohapeal tiirutades üsna kiiresti kõrgust ja pärast paari minutit mina teda terava vaatenurga tõttu torusse kahjuks enam ei saanud. See oli mu elus alles teine must-harksaba vaatlus, ka esimest lindu kohtasin aasta tagasi just Pühajärvel.

Temp. +20, vaikne

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar