esmaspäev, 31. detsember 2018

Sander - Aasta kokkuvõte


Viimane postitus oli mul aprilli lõpus ja peale seda sai kaks korralikku rattaretke ette võetud ning mõningad väiksed otsad ka ja sellega kogu ökoralli lõpuks piirduski. Nagu ka 2014.a. siis peale suve, kuni aastalõpuni on suurem tühimik ja polegi end rohkem välja ajanud. Nüüd veel viimased detsembri päevad olen pingsalt neid viimaseid liike otsinud. Mõnikümmend liiki jäi puudu, mis oleksid 2014.a. ökoralli tulemuse (168 liiki) ületanud ning saavutanud 180 eesmärgi, aga kuna arktiliste lindude ja kahlajate retkega ei jõudnud sügisel tegeleda, siis lisaks mõningatele lihtsamate liikidega koos jäi see ports saamata. Rahul võib ikkagi olla, olgugi, et liikusin vähem võrreldes 2014 aastaga ja peale suve enam ei jõudnud lihtsalt muude toimetuste kõrvalt ökotada.



12. mai Haapsalu-Põgari-Haeska-Haapsalu rattaga 73,89km ja vaatlustunde ca 9h
Liike tuli kenasti, mõningaid rannikuliike, kullilisi ja rohkesti põõsalinde ja muid värvulisi. Kena soe aeg ja hommikud olid siis idüllilised. Otsustasin selle retke ette võtta ja eesmärk sai peaaegu täidetud, päeva teine pool kiskus tuuliseks ja seega Haeskas jäi nii mõndagi nägemata.


1. juuni Haapsalu-Sutlepa meri-Haapsalu rattaga 79,29km ja vaatlustunde ca 7h
See retk on mul juba nn. traditsioon kevadel seal Sutlepa merel käija ning külastada põhiliike nagu kukkurtihane, väikekajakas, mustviires ning hallpõsk-pütt. Seekord aga kahjuks väikekajakaid polnud ja saamata need mul jäidki. 2014 aastal käisin samuti samal marsuudil ja umbkaudu samal ajal ning ühekorra olen samuti seal käinud rattaga ralliväliselt.

25. mail suutis mind üllatada Tõmmukajakas, kes tuli mulle otse ''koju kätte'' , parasjagu rõdul olles, suundus otse minu ette poe katusele. 


Eespool mainisin, et veel viimased detsembrikuu päevad käisin ökotamas. Tõsi ta on, üks liik tuli kindlalt ülesse leida ning kaks päeva tulutult ökotades otsustasin, et aasta viimasel päeval tuleb siiki veel proovida ning lõpuks see õnnestus. Väikepütt oli siis too liik ning viimase liigina jäi lõppsummaks 155 liiki. Tänasega sai maha käidud ca. 15km ja eelnevad päevad ka kokku siis detsembri viimane nädal olen ökotanud ca. 28km , et leida pütti ja hea õnne korral veel kedagi.

Selline oli siis minu ''Ökoralli 2018'' Tänan siinkohal Kallet tehtud töö ja vaeva eest seda asja vedamast ning teisi kaasamõtlejaid ning muidugi soovin kõikidele ökotajatele edu ja uut linnurohket aastat.

Üldkokkuvõte ja Endomondo kaardistatud 19 retke.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar